Powered By Blogger

niedziela, 13 stycznia 2013

Wielka Orkiestra Owsiaka tym razem inna niż dotychczas


Sprzęt kupiony dzięki akcji Jurka Owsiaka pomaga ratować życie małych pacjentów szpitali. Tym razem wolontariusze zbierać będą też na opiekę nad seniorami, bo w tej dziedzinie też jest jeszcze wiele do zrobienia


O Finale WOŚP


Finał WOŚP to jednodniowa zbiórka publiczna, organizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.  Odbywa się tradycyjnie w druga niedzielę stycznia każdego roku.
Całość pokazywana jest w bezpośredniej transmisji przez drugi program Telewizji Polskiej. Składają się na to bloki, czyli tzw. wejścia na żywo, rozmieszczone w całodziennej ramówce.

Każdego roku blisko 120 tysięcy wolontariuszy zbiera pieniądze, które później rozlicza w swoich sztabach. Jest to absolutny fenomen socjologiczny, ponieważ z sum, które wpływają konto WOŚP, widać, że wszyscy wolontariusze, obdarzeni przez organizatorów bezgranicznym zaufaniem, rozliczają się bardzo skrupulatnie z zebranych pieniędzy.


Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP) to:

Poniżej krótki film dokumentalny  o 20 latach grania fundacji wyemitowany po raz pierwszy w ubiegłym roku . Znalazłem go na stronie: http://www.wosp.org.pl/  Obejrzyj bo to już historia



 Dla mnie ta forma tej akcji za pierwszym razem była dość szokującą, ale jej skuteczność zneutralizowała to wrażenie bardzo, bardzo szybko. Uczestniczę w niej corocznie jako darczyńca w miarę moich możliwości finansowych. Nigdy też mojego uczestnictwa w WOŚP nie traktowałem jako popierania lewactwa, jak to określają jej ortodoksyjni przeciwnicy. Wręcz przeciwnie, zawsze dawało mi niekłamaną radość uczestniczenie w tej szlachetnej akcji, zawsze miałem świadomość, że przytłaczająca część rodaków myśli podobnie jak ja. 
Ciebie też zachęcam- bądź wśród nas

Ryszard








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz