Powered By Blogger

wtorek, 15 stycznia 2013

Biznes XXI wieku


Marketing sieciowy inaczej MLM.

Marketing sieciowy lub inaczej marketing wielopoziomowy w takiej formie jak go obecnie znamy powstał i trafił do nas z  USA.  To tam zostały opracowane założenia i reguły funkcjonowania takiej formy sprzedaży różnych produktów. Tworzono i szkolono wyspecjalizowane grupy sprzedażowe różnych produktów. Członkowie takiej grupy kupowali te produkty po niższej cenie od swoich sponsorów lub za ich pośrednictwem w centrach zakupowych, aby je sprzedać z zyskiem bezpośrednim klientom. 

Zasada ta nie zmieniła się do dzisiejszego dnia, ale sam sposób sprzedaży zasadniczo tak. W XXI wieku robimy to najczęściej zza biurka posługując się  komputerem. Nie biegamy z wywieszonym językiem od drzwi do drzwi próbując wcisnąć któryś  ze swoich produktów, bo nie jest to już marketing czysto sprzedażowy, ale przede  wszystkim marketing konsumencki.

Bo nowe MLM-y za główny cel stawiają sobie nie tak jak dawniej budowanie grupy sprawnych sprzedawców,  ale kładą  bardzo duży nacisk budowanie świadomej grupy konsumenckiej, w myśl zasady:

Przyłącz się do nas, otrzymasz taniej, a z czasem dużo, dużo taniej nasze produkty, korzystaj z nich i polecaj je innym podkreślając, że gdy tak postąpią  jak ty kupią  je w dużo niższej cenie niż w detalu.

Nowe marketingi  powstają już praktycznie jako e-marketingi, bo Internet pozwala na budowanie dużej grupy w krótkim czasie praktycznie zza biurka przez komputer z Internetem

Tak więc tradycyjny marketing sieciowy przeżywa  swoja drugą  młodość i staje się biznesem
XXI wieku

Poniżej krótki film Czym jest marketing sieciowy”  Roberta KIYOSAKI  

z serii jego filmów pod wspólna nazwą  „Biznes XXI wieku





A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

Pozdrawiam
Ryszard

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz