Marketing sieciowy inaczej
MLM.
Marketing sieciowy lub
inaczej marketing wielopoziomowy w takiej formie jak go obecnie znamy powstał i
trafił do nas z USA. To tam zostały opracowane założenia i reguły
funkcjonowania takiej formy sprzedaży różnych produktów. Tworzono i szkolono
wyspecjalizowane grupy sprzedażowe różnych produktów. Członkowie takiej grupy kupowali
te produkty po niższej cenie od swoich sponsorów lub za ich pośrednictwem w
centrach zakupowych, aby je sprzedać z zyskiem bezpośrednim klientom.
Zasada ta
nie zmieniła się do dzisiejszego dnia, ale sam sposób sprzedaży zasadniczo tak.
W XXI wieku robimy to najczęściej zza biurka posługując się komputerem. Nie biegamy z wywieszonym językiem
od drzwi do drzwi próbując wcisnąć któryś ze swoich produktów, bo nie jest to już marketing
czysto sprzedażowy, ale przede wszystkim
marketing konsumencki.
Bo nowe MLM-y za główny cel stawiają
sobie nie tak jak dawniej budowanie grupy sprawnych sprzedawców, ale kładą bardzo duży nacisk budowanie świadomej grupy konsumenckiej,
w myśl zasady:
Przyłącz się do nas, otrzymasz
taniej, a z czasem dużo, dużo taniej nasze produkty, korzystaj z nich i polecaj
je innym podkreślając, że gdy tak postąpią jak ty kupią je
w dużo niższej cenie niż w detalu.
Nowe marketingi powstają już praktycznie jako e-marketingi, bo
Internet pozwala na budowanie dużej grupy w krótkim czasie praktycznie zza biurka przez komputer
z Internetem
Tak więc tradycyjny marketing
sieciowy przeżywa swoja drugą młodość i staje się biznesem
XXI wieku
Poniżej krótki film „
A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz