marketing
Właśnie nie.
"To coś podobnego ale
jednak zupełnie innego".
Reklama to na przykład spoty w telewizji, radio, billboardy,
reklamy w gazetach, własne ulotki którą będziesz osobiście wkładał za szyby
samochodów na parkingach marketów, lub zamówisz usługę na większą skalę w firmie która się tym
zajmuje.
Marketing to raczej sposób dialogu, rozmowy: maile, listy, faksy, dyskusje na forum (nie tylko internetowym), rozmowy ze znajomymi. Marketing jest pojęciem dużo szerszym niż reklama.
Marketing to raczej sposób dialogu, rozmowy: maile, listy, faksy, dyskusje na forum (nie tylko internetowym), rozmowy ze znajomymi. Marketing jest pojęciem dużo szerszym niż reklama.
Reklama jest skierowana do
wszystkich czyli szczerze mówiąc do nikogo.
Billboardy które
mijasz na drodze czy reklamy w gazetach, telewizji, Internecie mają bardzo szeroką
publiczność, więc
mało kto się z nią utożsamia. Z tego też powodu jej zakres jest bardzo szeroki
więc trudno użyć jakiegoś chwytu który skłoniłby do zakupu tylko ludzi na prawde zainteresowanych
zakupem tego co oferujesz. Bo przecież taka reklama trafia do tych którzy już
mają te produkty i nie chcą kolejnych oraz do tych którzy być może są nimi
zainteresowani. Oraz do tych których one w ogóle nie interesują.
I w końcu - niewiele
reklam zawiera wezwanie do działania.
Czyli hasła w stylu: Kup!
Zadzwoń! Sprawdź już teraz!
Niewiele z nich ma na końcu "zadzwoń do nas
już teraz!" albo "odwiedź nas w ... !". Albo choćby "wyślij
smsa o treści ... na numer ..." lub podobne wezwanie które sprawi że
klient będzie chciał podjąć działanie.
Jeżeli na prawdę chcesz przyciągnąć klientów do twojego
produktu MUSISZ stosować marketing a nie reklamę.
Marketing skuteczny-dlaczego?
Marketing działa bo, nawet w zwykłych rozmowach między
ludźmi, czy to w pracy, czy na zebraniu rodziców w szkole, albo na klatce
schodowej, bądź też na forum internetowym przedstawiasz swoją propozycję, swoją
ofertę, swój punkt widzenia i widzisz ilość reakcji na Twój komunikat, więc
wtedy:
- możesz szybko i bez kosztów zmienić przekazy które są nieskuteczne, - możesz wybrać grupę docelową,
- zmienić swój przekaz aby szybciej kończył się zaakceptowaniem
twojego punktu widzenia, twojej propozycji, a docelowo sprzedażą jeżeli taki jest Twój cel.
Tak samo możesz reagować w swoich newsletterach, w ofertach przesyłanych w autoresponderach, przedstawianych w prezentacjach itp, zmieniając ich treść akcentując w nich to co jest bardziej nośne, to co tworzy większy przekaz. Ale pamiętaj, zbyt wybujała daleka od realności oferta, natychmiast obróci się przeciwko Tobie. Zadziała bardzo negatywnie na Twój wizerunek.
Jak
dotąd tylko politycy mogą prawie bezkarnie obiecywać „gruszki na wierzbie”, a
odbiorcy chociaż tego w większości nie akceptują, jakoś to tolerują.
My
powinniśmy kierować do swoich odbiorów, swoich klientów czysty przekaz, oparty
na realiach, a nie na fantazji. Ale przekaz ten ma być ciekawy w swojej formie,
wzbudzający zainteresowanie, pobudzający marzenia, uruchamiający chęć do
działania w tych do których go kierujemy.
A wtedy:
I tyle, lub aż tyle na ten temat.
Ryszard Musiał
Ryszard Musiał
Masz
jakieś uwagi, chcesz to skomentować?
Zachęcam.
Kliknij poniżej na i zamieść swój komentarz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz