Powered By Blogger

środa, 7 maja 2014

Reklama czy Marketing?

"Czy reklama i marketing to nie to samo?".


marketing



Właśnie nie.

"To coś podobnego ale jednak zupełnie innego".


Reklama to na przykład spoty w telewizji, radio, billboardy, reklamy w gazetach, własne ulotki którą będziesz osobiście wkładał za szyby samochodów na parkingach marketów, lub zamówisz usługę  na większą skalę w firmie która się tym zajmuje.
Marketing to raczej sposób dialogu, rozmowy: maile, listy, faksy, dyskusje na forum (nie tylko internetowym), rozmowy ze znajomymi. Marketing jest pojęciem dużo szerszym niż reklama.

Reklama jest skierowana do wszystkich czyli szczerze mówiąc do nikogo.


Billboardy które mijasz na drodze czy reklamy w gazetach, telewizji, Internecie mają bardzo szeroką publiczność, więc mało kto się z nią utożsamia. Z tego też powodu jej zakres jest bardzo szeroki więc trudno użyć jakiegoś chwytu który skłoniłby do zakupu tylko ludzi na prawde zainteresowanych zakupem tego co oferujesz. Bo przecież taka reklama trafia do tych którzy już mają te produkty i nie chcą kolejnych oraz do tych którzy być może są nimi zainteresowani. Oraz do tych których one w ogóle nie interesują.

I w końcu - niewiele reklam zawiera wezwanie do działania
Czyli hasła w stylu: Kup! Zadzwoń! Sprawdź już teraz! 
Niewiele z nich ma na końcu "zadzwoń do nas już teraz!" albo "odwiedź nas w ... !". Albo choćby "wyślij smsa o treści ... na numer ..." lub podobne wezwanie które sprawi że klient będzie chciał podjąć działanie.

Jeżeli na prawdę chcesz przyciągnąć klientów do twojego produktu MUSISZ stosować marketing a nie reklamę.

 Marketing 
skuteczny-dlaczego?


Marketing działa bo, nawet w zwykłych rozmowach między ludźmi, czy to w pracy, czy na zebraniu rodziców w szkole, albo na klatce schodowej, bądź też na forum internetowym przedstawiasz swoją propozycję, swoją ofertę, swój punkt widzenia i widzisz ilość reakcji na Twój komunikat, więc wtedy:

- możesz szybko i bez kosztów zmienić przekazy które są nieskuteczne,                                         - możesz wybrać grupę docelową,

- zmienić swój przekaz aby szybciej kończył się zaakceptowaniem 

  twojego punktu widzenia, twojej propozycji, a docelowo sprzedażą jeżeli taki jest Twój cel.



Tak samo możesz reagować w swoich  newsletterach, w ofertach przesyłanych w autoresponderach, przedstawianych w prezentacjach itp, zmieniając ich treść akcentując w nich to co jest bardziej nośne, to co tworzy większy przekaz. Ale pamiętaj, zbyt wybujała daleka od realności oferta, natychmiast obróci się przeciwko Tobie. Zadziała bardzo negatywnie na Twój wizerunek.

Jak dotąd tylko politycy mogą prawie bezkarnie obiecywać „gruszki na wierzbie”, a odbiorcy chociaż tego w większości nie akceptują, jakoś to tolerują.

My powinniśmy kierować do swoich odbiorów, swoich klientów czysty przekaz, oparty na realiach, a nie na fantazji. Ale przekaz ten ma być ciekawy w swojej formie, wzbudzający zainteresowanie, pobudzający marzenia, uruchamiający chęć do działania w tych do których go kierujemy. 
A  wtedy:



I tyle, lub aż tyle na ten temat.


Ryszard Musiał

Masz jakieś uwagi, chcesz to skomentować?  Zachęcam.
Kliknij  poniżej na  i zamieść swój komentarz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz